In premiera in Romania, Evensys si iSense Solutions au realizat un studiu despre Snapchat, cu ocazia celei mai mari conferinte de social media din tara, Webstock (despre care am scris aici). Rezultatele cercetarii au
fost prezentate pe 30 septembrie, in cadrul unei conferinte dedicate noilor retele de socializare (Snapchat, Instagram si LinkedIn).
Snapchat, aplicatia momentului la nivel mondial, devine din ce in ce mai utilizata si de adolescentii romani. Aplicatia de foto-video aduce in plus snaps-urile (mesajele) care dispar dupa 10 secunde, idee preluata si de Instagram prin serviciul Instragram stories.
In acest moment, in spatiul urban, aplicatia este cunoscuta de 18% dintre cei intervievati.
31% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani si-au facut un cont si 57% dintre acestia folosesc Snapchat-ul zilnic.
52%dintre adolescenti au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic.
Spre comparatie, Facebook este folosit zilnic de 95% dintre utilizatorii din grupa de varsta 18-24 si de 92% de catre cei din grupa 14-17 ani.
In randul celor care utilizeaza aplicatia, timpul petrecut zilnic pe Snapchat este de 28 de minute, in timp ce Facebook inregistreaza o medie de 118 minute/zi, iar Instagram 43 de minute.
„Chiar daca deocamdata se adreseaza unei nise, cercetarea ne confirma ca Snapchat este o aplicatie de succes in Romania. Pana acum a reusit foarte bine sa capteze atentia adolescentilor (14-17 ani), dar se observa o evolutie pozitiva si in randul tinerilor cu varste intre 18-24 ani. In mai putin de jumatate de an, procentul utilizatorilor in acest interval de varsta a crescut cu 24%. Tinand cont de interesul romanilor pentru aceasta aplicatie, ne asteptam ca tot mai multe branduri sa introduca si Snapchat in strategia lor de comunicare.”, a declarat Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.
Caracterul sau inovator plaseaza aplicatia pe locul 4 la nivelul populatiei (dupa Waze, Facebook si WhatsApp).
Studiul realizat ofera date si despre interactiunea companiilor prin Snapchat, aratand ca 50% din toti cei intervievati isi doresc sa comunice cu brandurile pe aceasta cale, mai ales daca sunt reprezentative pentru
domenii precum IT&C, fashion, cosmetice sau bauturi racoritoare. Dintre marcile cu care si-ar dori in mod special sa interactioneze altfel mentionam: Samsung, Apple, Zara, Adidas, Coca-Cola.
La nivelul intregului esantion, 38% au afirmat ca motivul principal pentru care folosesc aceasta aplicatie este acela de a comunica intr-un mod mai distractiv cu prietenii, alte motive fiind: de a distribui fotografii in care folosesc filtrele specifice, faptul ca tot ceea ce se publica e temporar si ca pot publica mai multe momente din viata lor.
Trebuie sa recunosc, nu stiam atat de multe lucruri despre Snapchat. Am cont, dar nu il utilizez. Iata, insa, ca Snapchat pare a fi una dintre aplicatiile de viitor. Cel putin, pana apare urmatoarea :)