Am început sa scriem din pasiune atunci când am decis să ne așternem gândurile pe o pagină de web. Am trecut de la un jurnal cu miros de foi de hârtie la un jurnal on-line, locul unde noi, bloggerii, putem să fim și vulnerabili dar și stăpâni în același timp.
Vă lăsăm să intrați în casele noastre și vă deschidem larg toate ușile. Cam asta înseamnă blogurile noastre pentru noi, casa noastră, locul nostru de întâlnire cu toți ceilalti care se identifică cu valorile, viziunile și credințele noastre.
Insă, blogul înseamnă o investiție de timp și bani. Și, parcă, dacă tot scrii și investești, ți-ai dori și ceva în plus, că orice lucru frumos iți transmite înapoi…fericire. Îți creezi prieteni și legături, găsești în jurul tau oameni cu aceleași interese, te bucuri când traficul crește și oamenii te citesc și te apreciază.
Aici nu mai este despre blog, este despre viață. Blogul devine o parte din tine, din viața ta, din ceea ce însemni tu.
Miercuri a avut loc cel mai mare eveniment dedicat bloggerilor părinți, Social Media for Parents, eveniment organizat de Evensys. Mulți bloggeri activi în zona de parenting și-au dat bună ziua, gata să descopere unii de la alții frânturi de viață. De pasiuni comune. Lecții despre blog și blogg-ing.
Multe prezentări interesante despre parenting și educarea copiilor au avut loc în primul panel, la care, din păcate, nu am reușit să ajung.
Am ajuns însă la timp pentru preferatul meu, dar al cui nu este? Gyorgy Gaspar, psihoterapeut și autor. Prezentarea lui despre cyberbullying a fost super captivantă, iar toți din sală se uitau cu gura căscată spre scenă. Un fenomen atât de des întâlnit în ziua de astăzi, pe care încercam să îl cunoaștem în toate fațetele lui complexe.
Cyberbulling-ul înseamnă hărțuirea care are loc în spațiul virtual, prin mesaje, emailuri sau fotografii ori video. Această formă de harțuire tinde să fie mai agresivă pe internet din urmatoarele motive: se poate manifesta sub anonimat și oricum, agresorul nu este față în față cu cel agresat, ce se petrece pe internet rămâne in continuare pe internet, se poate întâmpla în orice moment și ești mult mai expus.
„Dacă la bullying-ul tradițional nu ești expus în permanență, în cazul cyberbullying-ul ești expus 24/24.” Cyberbullying-ul ia amploare, datorită timpului tot mai mare petrecut de copii și adolescenți pe internet, dar și a ușurinței cu care se poate practica online.
Cei de la fundația Orange ne-au deschis ochii cu privire la aplicațiile utile pe care le putem folosi în educarea copiilor, pe care nu îi vrem rupți de tehnologie, oricât ne dorim să aibă o viață fără stat cu ochii în calculator. Tehnologia este o parte din noi, și nu vrem să îi ținem departe de evoluția firească a lumii.
Insă, cei de la Bitdefender au ridicat problema siguranței copiilor în spațiul on-line, având în vedere că foarte mulți dintre ei ajung din întâmplare pe site-uri cu conținut pornografic și că acestea nu verifică practic vârsta celor care intra pe site. Multe opțiuni de siguranță trebuiesc aplicate, cât și sisteme de blocare a acestor reclame și multă, multă grijă din partea noastră.
În ultimul panel am participat cu toții la dezbaterea unor bloggeri cunoscuți, mai mari decât noi, cu o experiență relevantă. Miruna Ioani de la siblondelegandesc.ro a moderat minunat discuția, și nu ai cum să nu îți dai seama cât de inteligentă este după numai 5 minute.
Aici, discuția a luat tot felul de cai, de la pasiune, la viață și la bani, blog-ul a trecut prin toate cele trei stari.
Gepostet von Alina Gheorghiescu am Mittwoch, 19. Juli 2017
Până la urmă, dacă ai un blog, unde îți dorești să ajungă? Dacă investești în el,ce îți dorești să obții?
Am plecat de la pasiune, unde Ana Nicolescu mi-a atins o coardă sensibila, rezonez cu ea, și a explicat cum pentru ea blog-ul ei este parte din viața ei, este bucățică din ea, iar noi, cei care o citim, am vedea imediat dacă nu ar fi chiar ea cea care pune cuvintele în propoziție. Despre cum se arată vulnerabilă, așa cum este, așa cum suntem toți, ca să putem să ne regăsim în paginile ei.
De la Ela Craciun am reținut că blog-ul poate să fie o afacere, că poți avea în spate o echipă, și că din 10 video-uri, 8 sunt pentru oameni, două sunt pentru brand-uri. Mă gândesc că și cele două tot pentru oameni sunt, doar că sunt comerciale, și probabil a vrut să spună că pentru 2 videouri cu plasare de produse mai face încă 8 doar cu informații utile pentru cititorii săi. Mi se pare corect, ca orice site care se respectă.
Restul bloggeri-lor au vorbit despre provocările pe care le întâlnesc în această luptă între familie, pasiune, hobby și job, cam tot ce înseamnă un blog full time din care să și trăiești.
Nu e nimic mai frumos decât să pleci cu agenda plină și cu sufletul încărcat de atația oameni frumoși. Mă bucur mult că am avut această ocazie de a ne auzi poveștile și sper să fim cu fiecare zi ce trece o comunitate tot mai unită.