WIAD 2014 in Romania: World Information Architecture Day

World Information Architecture Day a avut loc astazi, 15 februarie, la cafeneaua Tete-a-Tete din parcul Herastrau, Bucuresti. Conferinta este organizata in acelasi timp in 25 de orase si 15 tari, initiata de Information Architecture Institute (SUA) si adusa in Romania de singura agentie de digital product development Grapefruit.

wiad-2014

Arhitectura informationala ofera utilizatorului o serie de experiente si interactiuni relevante cu un produs digital. Evenimentul a adus la un loc 7 speakeri cu o vasta experienta in domenii precum: online, digital, marketing si comunicare, design sau IT. Toti au in comun cunostinte despre arhitectura informationala pe care cu aceasta ocazie le-au impartasit cu noi, si despre care vreau sa va  spun si voua in mai putine cuvinte si mult mai simplu, asa cum le-am inteles eu.

Lucian Georgescu, Managing partner, GAV; are o experienta de peste 15 ani in media si publicitate, a tinut o prezentare foarte captivanta, ce avea sa raspunda la urmatoarea intrebare ,,Oare povestile mor?”. Un expert in crearea de continut, Lucian Georgescu ne-a explicat de ce dincolo de „goana dupa like-uri” si rapoarte primite de la oamenii de comunicare la final de luna, cel mai important este continutul relevant, continutul util adresat publicului targetat si interesat. Tot el a punctat importanta continutului in engagement-ul cu publicul companiei, continut care trebuie sa spuna o poveste, pentru ca da, povestile nu mor:)

Corina Saftescu, Director editorial, CTRl-D; o revista de nisa pentru cei din industria digital. Ea a vorbit despre contentul de nisa si provocarile pe care aceasta limitare a unei industrii o aduce. Am inteles de la Corina ca publicul de nisa este deja foarte bine informat, deci pretentios la informatiile pe care le primeste, ceea ce genereaza un continut de calitate si foarte bine documentat. Cea mai frumoasa provocare este sa faci cititorii sa impartaseasca din experienta lor.

Alexandru Grigoriu, User Experience Designer, Grapefruit; impreuna cu echipa de la Grapefruit au „reinventat” declaratia 200. Pentru orele pierdute ca sa declari veniturile, pentru ca la ANAF cozile sunt foarte mari si pentru ca declaratia 200 are ‘enspe mii de foi pe care nici nu stii ce trebuie sa completezi daca nu cunosti toti termenii, cei de la Grapefruit au vrut sa faca o simulare cat mai utila, asa ca au luat declaratia 200, au pus-o intr-un format online, cu campuri care se completeaza foarte usor, cu explicatii si un design ce te ajuta in procesul de completare, astfel in cat timpul pierdut sa fie cat mai mic. Completezi, printezi, te semnezi si te duci sa o predai. Formularul il gasesti pe d200.grapefruit.ro iar baietii asteapta feed-back de la tine. Ai grija insa, s-ar putea ca la ghiseu sa nu o primeasca, celor de la stat le place birocratia.

Cornel Baloleanu, PayU si Lucia Ciuca, director de marketing eMag au vorbit entuziasti despre cum s-a schimbat pagina magazinului online eMag de plati cu cardul. Dintr-o pagina plina de optiuni pentru a face o plata online, cei de la eMag au trecut la metoda de plata PayU, metoda ce face ca pagina de plati cu cardul sa fie unica, usor de accesat si folosit, fara sa mai setezi si completezi zeci de campuri. Pentru ca au trecut la aceasta metoda, este acum posibila si plata direct de pe mobil, lucru ce nu era posibil cu vechea metoda de plata. Speram ca magazinele online sa se indrepte cat mai mult in aceasta directie, si sa faca totul mai usor.

Gabriel Patru, BBDO; expert in media planning, a tinut o prezentare usor abstracta despre cat de importanta este trecerea de la o idee mareata la o experienta minunata. Interactiunea si crearea de senzatii si sentimente publicului este foarte importanta, acest lucru presupunand transformarea continutului.

Adrian Iacomi, Cactus Ideas, ne-a impartasit din experienta sa in User Experience si Information Architecture. Ne-a dat exemple clare de failure la multe site-uri online cunoscute si a vorbit despre cateva metode de evaluare si testare a unui produs digital. Arhitectura informationala nu mai este un moft ci este un standard de la care orice produs digital trebuie sa plece, investitia in acest scop fiind foarte importanta in atingerea obiectivelor de business.

In incheiere, Marius Ursache, Chief Design Officer, Grapefruit; ne-a prezentat proiectul eterni.me, proiect ce isi propune sa pastreze date puse de noi online, sau chiar date din fisiere personale, si sa le proceseze pentru a putea fi citite si peste zeci, sute de ani. In acest fel, tot ceea ce am impartasit online sa ramana si dupa disparitia noastra. Ca un jurnal online, proiectul vrea sa pastreze o memorie colectiva a generatiilor.

Concluzii

WIAD 2014 a stat sub semnul relevantului si utilului, atat ca informatii aduse cat si ca puncte subliniate in prezentari. Arhitectura Informationala este foarte importanta in crearea oricarui produs digital, iar cei care nu vor sa investeasca in aceasta etapa a dezvoltarii unui proiect risca sa faca greseli foarte mari, greseli deja prezente in mediul online in site-uri cunoscute. Partea de User Experience trebuie si ea imbunatatita, site-urile sa vina in ajutorul userilor nu sa-i puna in dificultate. In cele din urma, continutul relevant si util este cel mai important pentru adevaratul succes al unui proiect.

 

 

 

 

Comentariile nu închise.

Propulsat cu mândrie de WordPress | Temă: Baskerville 2 de Anders Noren.

SUS ↑